Verzendinstructies

Verzendinstructies2018-11-29T12:31:17+00:00

Accuworld Verzendinstructies

Heeft u een accu welke toe is aan revisie? Dan helpen wij u graag verder!

Hieronder leest u onze uitgebreide verzendinstructies.

Heeft u hierna toch nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Bedankt voor uw bestelling bij Accuworld!

Wij hebben uw aanvraag ontvangen en uw bestelling is succesvol verwerkt.

De verwachte retourdatum is te alle tijden een indicatie, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Om het revisieproces te bespoedigen verzoeken wij u de accu zo snel mogelijk op te sturen naar ons reparatie centrum. Wanneer u besluit de accu later op te sturen, kunnen wij niet garanderen dat de vooraf gecommuniceerde retourdatum gehaald wordt.

Alvorens u de accu naar ons reparatiecentrum opstuurt is het belangrijk om een aantal vragen te beantwoorden:

  • Geeft de accu nog ondersteuning als u deze in de fiets plaatst?
  • Als u de accu aan de oplader koppelt, laadt deze dan nog bij?
  • Is uw display op uw fiets analoog of digitaal ?
  • Heeft uw accu een sleutel om de accu aan / uit te zetten?
  • Geeft uw accu een foutmelding?

Belangrijke informatie over aansprakelijkheid en garantie

Bij revisie worden normaal gesproken de energiecellen vervangen en het elektronische

gedeelte van de fietsaccu (Battery Management System of BMS) Een defect in het elektronische circuit van de accu is doorgaans niet meer te repareren. Meestal kunnen onze reparateurs zo’n defect al voorafgaand aan de reparatie vaststellen, tijdens de zogenaamde ‘pre-test’. Echter, in enkele gevallen (minder dan 5%) komt een elektronisch defect pas tijdens de reparatie of tijdens de eindtest aan het licht. Als wij de oude batterij dan al uit de behuizing verwijderd hebben, bestaat het risico dat de accu niet meer te herstellen is.

Bij hoge uitzondering is het dus mogelijk dat een accu onbruikbaar uit de reparatie komt, ondanks dat er vooraf nog korte afstanden mee gefietst kon worden. In dat geval zal het volledige aankoopbedrag gecrediteerd worden – de eventuele verzendkosten. Afhankelijk van uw wens wordt de behuizingen (zonder cellen)en de oplader retour gezonden of kosteloos afgevoerd. Accuworld kan niet aansprakelijk gesteld worden voor een defect in het elektronische circuit waardoor een accu onbruikbaar wordt.

Vanuit kwaliteits- en veiligheidsoogpunt gebruiken wij enkel bekende merken energiecellen van Samsung, LG, Sony, Sanyo of Panasonic. Als uw accu oorspronkelijk voorzien was van andere (kleinere) cellen, kan het zijn dat de actuele restlading niet meer exact overeenkomt met de waarde die u op het display ziet. Wij kunnen niet in alle gevallen garanderen dat het display en/of de led-indicatielampjes op de accu nog (volledig) functioneel zijn na revisie. In de meeste gevallen kunt u de accu blijven gebruiken zoals u gewend was, maar bij sommige merken kan het zo zijn dat de weergave op het display minder (betrouwbaar) werkt, met name wanneer de oorspronkelijke capaciteit aanzienlijk vergroot is. Bij veel accu’s wordt deze indicatie nauwkeuriger naarmate de batterij meer laadcycli doorloopt. In enkele gevallen geeft het display ook na meerdere laadcycli minder restlading weer dan er daadwerkelijk in de accu zit. U zult dan zelf vast moeten stellen hoeveel kilometer er met een bepaald batterijpercentage gereden kan worden voordat de ondersteuning wegvalt.

U heeft recht op 12 maanden fabrieks garantie vanaf de oorspronkelijke factuurdatum.

Accuworld garandeert dat de nominale capaciteit van het geplaatste cellenpakket overeenkomt met de bestelde capaciteit. Er wordt geen garantie gegeven voor een bepaalde fietsafstand die met de gereviseerde batterij gehaald kan worden. De actieradius is namelijk van diverse externe factoren afhankelijk, wat het onmogelijk maakt om een specifieke afstand te garanderen.

Ondanks dat elke fietsaccu in onze werkplaats met grote voorzichtigheid behandeld wordt, is het mogelijk dat de behuizing reparatiesporen bevat. Uiteraard doen wij ons best om de accu altijd zo netjes mogelijk en tevens spatwaterdicht retour te bezorgen.

  

Hoe zorg ik ervoor dat mijn accu zo snel mogelijk gereviseerd kan worden?

Stap 1. Accu en oplader stevig verpakken in doos

Verpak uw accu en oplader stevig in een kartonnen doos en zorg ervoor dat de accu niet kan gaan schuiven. Kies daarom voor een doos die enigszins overeenkomt met het formaat van de accu. Voordat u de accu in de doos plaatst is het raadzaam om de bodem te bedekken met zacht materiaal. Wikkel de accu in of vul de rest van de doos met dempend/zacht materiaal zoals kranten, schuim of bubbeltjesplastic. Om de accu goed te testen hebben wij ook uw oplader nodig.

  • Stuur uw oplader a.u.b. mee in de doos!
  • Stuur bovenstaande formulier ook mee in de doos.
  • Wordt de accu aangezet door middel van een contactsleutel? Stuur deze dan mee.
  • Plak de sleutel stevig met een plakbandje op de accu.
  • Na afloop sturen wij enkel uw accu, oplader en sleutel retour. De door u
  • aangeleverde verpakkingsmaterialen worden verwijderd, hergebruikt en/of

 

Stap 2. Verzendlabel uitprinten en op het pakketje plakken

De adresgegevens van ons reparatiecentrum staan vermeld op het onderstaande verzendlabel. Knip het label uit en plak het op uw pakketje.

 

Stap 3. Verzenden vanaf een PostNL pakketpunt

Het pakketje met de accu kan vanaf elk PostNL pakketpunt (of andere aanbieder) in Nederland  verstuurd worden naar ons reparatiecentrum (op eigen kosten). Als uw pakketje in ontvangst genomen is bij het pakketpunt krijgt u een bonnetje dat tevens geldt als verzendbewijs. Verder staat op dit bonnetje uw trackingnummer vermeld waarmee u de actuele status van het pakketje kunt volgen. Bewaar dit verzendbewijs goed!

Onze adresgegevens zijn:

Accuworld

O.v.v. ordernummer:

Monseigneur Nolensstraat 19

7331 RB

Apeldoorn

 

Stap 1. Inpakken

Niet goed ingepakt:                                                                                                                                                                           Wel goed ingepakt:

 Accuworld - revisie verzenden goed ingepaktAccuworld - revisie verzenden verkeerd ingepakt

 

 

 

 

 

Stap 2. Verzendlabel

Schrijf uw ordernummer duidelijk op de stippellijn zodat wij uw accu eenvoudig kunnen identificeren.

Accuworld

O.v.v. ordernummer:

Mgr. Nolensstraat 19

7331 RB

Apeldoorn

 Accuworld - revisie verzenden gegevens

 

 

 

 

 

Stap 3. Verzendbewijs

Bewaar het verzendbewijs en volg uw pakket tot aan het reparatiecentrum met de barcode die op uw bewijs staat.